هاشمی را نکُشید!
نوشته شده توسط : حامد وکیلی

 

به قلم حامد وکیلی
آري مي دانم؛ قلم به تملق نمي سايد ! و اين قلم مديحه اي جز براي معصوم نسراده ، و نیشش هميشه به زهر نقد آلوده بوده ؛ اما چه كنم كه "سخني" مجال را برنگارنده تنگ كرده : قال علي (ع) « سكوت در برابر ظالم به منزله همراهي با ظالم است »
اگر نگاهي گذارا به عواقبِ سكوت در برابر ظالم بياندازيم تا حدي به درجه ي منفوريت و مذموميت آن پي خواهيم برد . هيچ چيز مانند سكوت مجالِ جولان به ظالم نمي دهد . تا سخن حقي در برابر ظالم زده نشود خدشه ای به پايه هاي ظلمش وارد نخواهد شد و خود را بي رقيب در وسط ميدان مي بيند و هيچ گاه دماغِ پايين آمدن از اریکه ی ظلم خود را پيدا نخواهد كرد .
اين حکم تنها مختص به حاكم ظالم نيست بلكه حكم مذکور قابل تعميم به عمل يك قوم و گروه نيز مي باشد، و مي دانيد كه تهمت و توهين يكي از مصادیق ظلم مي باشد و محكوم به حكم مزبور ! چرا كه هر گاه در دياري عنان سخن از كف برود و پرده هاي حیا بي مهابا دريده گردد، ديگر در آن دیار هيچ ساحتي از "هتك" در امان نخواهد ماند، و اين، نه مکشوفِ عقلِ منِ بینواست كه حاصل اجتهاد در حديثِ بزرگان است كه فرمود «هر كس آبروي مؤمني را بريزد خداوند او را از ولايت خويش خارج مي سازد» و مي دانيد كه خارج شدن از ولايت خداوند همانا، سقوط تا پست ترين مرحله حيواني همان!
حال گفتني است كه ظلم هيچ ظالمي پايدار نخواهد ماند و بر اساس سنتِ "لا یبقی بالظلم" نابود شدني است، اما براي خارج ايستادگان از گودِ "ظالم و مظلوم"، محکي است كه آيا آنان از سكوت كنندگان در برابر ظلم اند و يا از مجاهدان در راه مظلوم؟! بگذريم ....
***
هر چند امروزه مقاله نويسي از مقوله ی محرمات و دفاع از بعض بزرگان از معصيت هاي نابخشودني است، اما مبرا نگاه داشتن دامن خود از افتادن به ورطه ظالم مستلزم يك سنت شكني شده است .
اخيراً تجمعاتي علیه هاشمي رفسنجاني برگزار مي گردد و در آن تجمعات هر شعاري كه بلندگوچي بدهد، محكوم است به تكرار، و هيچ محدوديتي در استفاده از واژگان نمي بيند. در آن ميان هر كس كلاه قاضي بر سر نهاده و به كمتر از "مرگ" هم حكم نمي دهد، گويي در قاموسِِِ عدالت اينان جز "اعدام" ننوشته اند . عدالت را جز با مرگِ رقيب محقق نمي بينند و تاخير در اجراي آن را نیز از خائنانه ترين اعمال می پندارند .... و « تو خود حديث مفصل خوان از اين مجمل »
 به نظر مي رسد از اين به بعد است كه سكوت به معناي همراهي با ظالم به حساب آيد و ديگر رداي شريعت به تن سكوت نماند .
نگارنده نه در پي دفاع از مواضع سياسي هاشمي است و نه در دفاع از هاشمي منفعتي دارد و نگارنده نيز نیک مي داند بسيار كساني كه اکنون با اين چوب (تهمت و توهين ) رانده مي شوند خود كساني را زمانی با همين چوب رانده اند، اما همان اسلامي كه سكوت در برابر ظالم را حرام، و ایستادن در برابر آن را بزرگترين جهاد، و مقاومت در برابر آن را واجب شمرده، همان اسلام، ظلم به ظالم را جايز نمي داند و حتي آن را حرام مي شمارد و هيچ گاه در اسلام هدف وسيله را توجيه نمي كند .



:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 85
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : جمعه 13 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: